torsdag 4. juni 2009

Gode nyheter for sjokoladeglade nøtteallergikere!

(som kan spise frø)

Newtrees Alpha-serie med linfrø er fri for nøtter, mandler og melk og de smaker fortreffelig og er rike på vitaminer, fiber og proteiner. Nå kan vi også legge ut på tur med knasende sprø "nøttesjokolade" (uten nøtter).

Sjokoladen er belgisk, og såvidt jeg vet, ikke så enkel å få tak i i Norge, men ikke nøl med å spørre nærbutikken om de kan begynne å ta den inn. Jeg har flere ganger henvendt meg til Meny og fått hyggelige tilbakemeldinger. De tar gjerne inn nye varer om etterspørselen er tilstrekkelig. Blant annet begynte Meny etter stor etterspørsel å tilby Alpros Yofu.

Mer info om Newtrees Alpha-serie


(Côte d’Ors Recette du Soleil og Greentrees Alpha Thym - dårlig bilde fra mobilen, men men)

Jeg skrev tidligere her at Côte d’Ors nye mørke sjokolade med sesam-, gresskar- og solsikkerfrø, Recette du Soleil også var fri for melk, men det viste seg at jeg har ikke lest innholdsfortegnelsen godt nok. Etter kakaosmør står det nemlig smør, men jeg leste fortegnelsen flere ganger på rad og la aldri merke til at smør sto to ganger. Jeg har også gumlet og spist den nydelige sjokoladen uten å bli syk så det kan ikke være mye smør men likevel... hvorfor skal man putte smør i mørk sjokolade? Det er jo bare dumt. Jeg skal skrive et brev til Côte d’Or og høre litt.

Ingen kommentarer: