mandag 29. juni 2009

Noen gode og daarlige adresser i London

(dukker i taket hos Masala Zone, Covent Garden)

Masala Zone er et hektisk men koselig sted aa spise. Restauranten ved Covent Garden er nydelig med alle dukkene hengende tett i tett fra taket. Restauranten er veldig casual og maten kommer fort paa bordet. Dessverre har de kun en vegetarrett uten noetter og meieriprodukter som er meget god men man kan gaa litt lei om man fristes til aa besoeke restauranten igjen og igjen. Og det gjoer man. Det er Masala Zones spredt utover hele byen men jeg har bare besoekt denne.

Mer info

Tas er en casual og meget populaer (alltid fylt til randen av gjester fra morgen til kveld) tyrkisk restaurant i Bloomsburystreet. Tas er en kjede, men jeg kjenner bare til denne ene restauranten. Maten er meget velsmakende og mangfoldet av store og smaa veganske retter enormt.

Mer info

Trett, fortumlet og skrekkelig sulten etter en lang dag paa SOAS klarte jeg aa forville meg inn paa Souk Medina ved Covent Garden. Oppfoerselen til de oesteuropeiske serveringsjentene var mildt talt merkelig og lite hoeflig, maten var middelmaadig og kaffen var grusom. En representant fra serveringsstaben kom etter aa ha staatt og observert meg nippe til kaffen i minst ti minutter og fortalte at de ved en feil hadde byttet ut sukkeret med salt, og hun insisterte paa aa gi meg en ny kaffe som smakte enda verre enn den foerste. Anbefales ikke! Interioeret er koselig om enn noe overlasset med "marokkanske" artefakter og bartenderen var for det meste opptatt med aa kline med en jente med den korteste ballkjolen jeg har sett noen gang som satt og hang i baren. Mildt sagt merkelig atmosfaere.

Mer info

Av alle steder endte noen kolleger og jeg opp paa det saers lite veganske Honest Sausage i Regents Park. Jeg spurte om vegetarpoelsen var vegansk og uten noetter og fikk ja - jeg er ikke helt overbevist om at fyren bak skranken fikk med seg hva jeg mente men ettersom jeg har sterk allergi for egg, melk og noetter og ikke fikk noen reaksjon, vil jeg anta at den var det. Poelsa var god, sennepen var middels og den brune, kvalmende soete karamelliserte loeken var motbydelig. Spoer om aa faa poelse uten loek om du vil spise poelse i Regents Park!

Mer info

Food for Thought i Neal Street har et lite utvalg vegetariske og en vegansk rett. Generoese posjoner med velsmakende, hjemmelaget mat.


(rent bord hos Noura)

Nydelig libanesisk i vakre omgivelser hos Noura - anbefales paa det varmeste. Rikelig med vegetariske og veganske retter som seg hoer og boer hos libanesiske restauranter.

Mer info

Ingen kommentarer: